sunnuntai 26. lokakuuta 2014

26.10.14/ LOMA!♥


Mä hukun koulutöhin! En nyt ole siis kerinnyt kirjotella, koska ennen lomaa on ollut niin paljon koulujuttuja.. Lupasin postata näytöstä ja sen myöskin teen Nyt tähän postaukseen kuulumiset samaan syssyyn! Jeij, meille tuli tänne talvi juuri ennen loman alkamista! Mittari oli parina aamuna jo -17 asteessa mutta lunta oli silti vain joku reilu 10cm mutta on se parempi kuin ei mitään. Pääsin jo alkuviikosta tälle talvelle ekan kerran luistelemaan ja onhan sitä parina päivänä sitten tullu luisteltua. Mutta eilen.... Mittari menikin plussan puolelle ja tänä aamuna satoi vettä kun menin hevosia ruokkimaan, joka paikka loskalla ja peili jäällä.. En tykkää.. Freyikin ilmaisi hyvin mitä mieltä tästä loskakelistä on: 

No nyt kuitenkin siihen näyttöön. Arviointi oli siis 1-5 ja 5 sieltä tuli.. (: Olen todella tyytyväinen! Freyi meni niiiiin hienosti! Krista piti minulle siis tunnin ja opettaja seurasi sivussa. Aloitimme ihan perusasioista eli pitkille sivuille pysähdykset + 4 askelta peruutusta ja lyhyille sivuille pääty-ympyrät. Sen jälkeen töltissä koko uraa mutta toiseen päätyyn pääty-ympyrä töltissä. Sain ratsastettua töltin puhtaaksi ja muutenkin se meni tosi nätisti. Sitten otettiin pohkeenväistöä ja sen jälkeen seuraavassa kulmassa käynnistä suoraan laukan nosto ja seuraava pitkäsivu laukalla ja lyhyen sivun alussa laukasta käyntiin siirtyminen. Nostot ja siirtymiset meni tosi hyvin. Pohkeenväistöön olen todella tyytyväinen, pakko myöntää että en ole ikinä vielä saanut menemään sitä niin hyvin kun sillo.. :D Lopuksi vielä pääty-ympyrällä laukassa haettiin peräantoa ja kyllähän sekin onnistui ihan kivasti. Loppuravit myöskin pääty-ympyrällä ja siinä Freyi meni todella nätisti peräannossa! Krista sanoi että ei koskaan nähny mun ratsastavan niin hyvin ku silloin. Olen kuulemma kehittynyt tosi paljon vaikka aika paljon yksin olenki menny. Itse huomasin silloin kehitykseni ja en kyllä tyytyväisempi voi olla! Mulla on ollu paras opettaja ja tietenki paras opetushevonen nimittäin Krista ja Freyi! Olen ylpeä siitä miten saan Freyin kulkemaan ja toimimaan ja me näytettiin siltä niinku pitääkin, olin hevosen kanssa yhtä(: Tästä on tosi hyvä jatkaa eteenpäin! Viime viikon torstaina menin Tomille ja olinkin sitten loppuviikon siellä. Lauantaina menin illaksi töihin joten menin Tomille töiden jälkeen.. Ja oli tosi hauskaa taas vaihteeksi... Tomin kanssa ei kyllä tule koskaan tylsää! :D Sunnuntaina sitten kotiuduin ja maanantaina mulle tuli kaveri ja se sitten otti kuvia minusta ja Freyistä. Meillä oli kyllä tosi hauskaa! Juteltiin ja katottiin Once upon a time sarjaa, koska kummatki on siihen ihan koukussa! :D 






 Ratsastin vielä maanantaina Freyin jälkeen Vokella ja menin ihan kivasti. Olihan se taas vähän erilaista Freyin jälkeen mutta mukavaa vaihtelua (: Essi on kyllä tosi hyvin ratsastanu Vokkea, se kehittyy koko ajan. Vokella meni muuten hyvin se mutta se yritti oikoa ja puskea pohkeen läpi. :D Se varmaan vähä testasi mua.




Tomi tuli sitten tiistaina illasta meille. Keskiviikkona sitten otettiin Freyi ja hyppyytettiin sitä. Olis voinu olla vähän korkeampia esteitä, kun ne mitä me laitettiin oli aika matalia mutta seuraavalla kerralla sitten korkeampia :D Freyi kyllä hyppää tosi hyvin! Mutta tässä taitaa olla kuulumiset näiltä parilta viikolta.. Tänään siis viimeinen loma päivä ja huomenna olis kouluun paluu.. No tänään teen vielä koulujuttuja ja illasta varmaan meen Tomille. Nyt ei ees heppoja pysty liikuttamaan kun on joka paikka niin loskalla ja liukasta, taitaa tämä päivä mennä sisällä ollessa.. Tässä kuvia mitä oon tässä loman kuluessa räpsiny!











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti