sunnuntai 14. joulukuuta 2014

15.12.14/ Minun tarinani

Ajattelin tehdä erikoipostauksen ja kertoa miten minä olen aloittanut ratsastuksen ja miten juuri olen issikoihin hurahtanut. 

Tähän aluksi, miksi aloitin juuri issikoilla ratsastuksen? No varmaan suurin syy oli se että siskotkin ratsasti ja kuitenkin olen aina ollut aika pienikokoinen joten issikat ovat olleet hyvä vaihtoehto minulle, ja niin ne kyllä olivatkin! Issikoilla on aina ollut niin mukava mennä ja varsinkin töltti tekee siitä niin mukavaa, voisin tölttäillä vaikka kilometri tolkulla!:D 
Mulla molemmat siskot on ollu aina heppahöperöitä ja niin oon minäki niin kauan ainakin ku jaksan muistaa. Pienenä käytiin aina sillon tällöin Epun ratsutallilla ratsastamassa samalla kun käytiin sukulaisten luona mutta ei oikeastaan koskaan täällä kotona. Kristan ja sen kaveri meni käymään Kurulla ja ne innostu sitten siitä ja no sitten seuraavaksi Essi ja Äitikin. Minä olin monta vuotta vaan ihan mukana tallilla ja kattelin ku muut ratsasti. Sitten jossain vaiheessa minäki halusin kokeilla ja no ei oo vaikee arvata mitä sen jälkeen kävi. Sohvi ja muut uudet issikat tuli tallille ja pääsin sitten Sohvilla ja tuntu että meillä heti synkkäsi hyvin yhteen ja menin sillä melkein joka kerta. Leirilläki jos sai valita kellä meni niin minä otin Sohvin jos oli mahollista. Krista oli jo pidemmän aikaa vuokrannu Freyiä ja sitten tehtiin ostopäätös ja alettiin suunnittelemaan, että Freyi muuttais meille kotiin ja no eihän se yksin täällä ois voinu olla ja Sohvilla alko olee jo ikää niin Sohvi tuli siinä samalla sitten meille. Sohvi oli eka oma hevoseni ja sen kanssa sitten alettiin opettelemaan uusia juttuja ja parantelemaan Sohvin taitoja. Sohvihan ei nyt menny tölttiä eikä ollut edes puhas issikka mutta kuitenkin. Sitte ku Sohvi oli tullu kotiin niin aloin ettiä paljo tietoa issikoista ja yleisesti kaikkea ratsastuksesta ja Krista opetti mua Sohvin kans uusille kuviolle ja päästiin tekemään kyllä paljon uusia asioita ja itekki siinä kehitty. Sohvin kuoltua aloin Freyin kanssa harjotella yhteistyötä ja hyvinhän se meni. Freyi on kyllä opettanu paljon mulle ja sitä kautta vielä enemmän haluun kehittyä Freyin kanssa ja oppia uusia asioita. Haluan keskittyä issikoihin ja oppia niistä vielä lisää ja lisää ja lisää, tai paljoko niistä vielä voi oppia :D Unelmana ois vielä joskus päästä Islantiin. Vaikka ratsastan aina Freyillä niin on silti ihan mukava välillä mennä Vokella ja tehdä sen kanssa taas eri juttuja ja vaihtelu virkistää (: Meillä on pihassa kyllä nyt kaks niin ihanaa heppaa, että..♥




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti